امکانات خوابگاهی و رفاهی برای دانشجویان غیرایرانی

 

 

امکانات خوابگاهی و رفاهی برای دانشجویان غیرایرانی

 

خوابگاه دانشجویی به محدوده ­ای از فضاهای دانشگاه اطلاق می ­شود که به منظور اسکان دانشجویان واجد شرایط با هدف تأمین نیازهای فرهنگی، ورزشی، رفاهی، سلامت روانی و جسمی و امور فوق برنامه در نظر گرفته شده است.

امکانات خوابگاهی فراهم شده برای دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز به شرح زیر است:

خوابگاه­ های اختصاص داده شده به دانشجویان غیرایرانی شامل 3 سوئیت در مجمع خوابگاهی حضرت معصومه (س) و 14 اتاق در مجمع خوابگاهی شهید علم الهدی (4 اتاق در بلوک شهریاری و 10 اتاق در بلوک جهان آرا) می ­باشد. آن دسته از دانشجویانی که تمایل به سکونت در مجتمع خوابگاهی دانشگاه ندارند، می­ توانند از هتل و یا خانه ­های اجاvi hd  در سطح شهر استفاده نمایند.

سایر امکانات رفاهی ارائه شده به دانشجویان غیرایرانی شامل موارد زیر می­ شود:

  • ارائه خدمات پزشکی شامل ویزیت، تزریقات، پانسمان، بخیه، سرم ­تراپی، نوار قلب، تست قند خون، سوراخ کردن گوش، خدمات دندان­پزشکی، بررسی گواهی پزشکی و مدارک پزشکی دانشجویان
  • ارائه خدمات ورزشی شامل سالن­ های بدنسازی، اتاق ­های تندرستی، سالن ­های ورزشی چند منظوره سرپوشیده، اماکن ورزشی روباز، استخر، امکانات دوچرخه­ سواری
  • خدمات تغذیه ­ای شامل توزیع و سرو غذا در سلف ­های دانشگاهی و خوابگاهی
  • ارائه خدمات مشاوره خانواده، ازدواج و تحصیلی، روان درمانی، روان سنجی و روانپزشکی بصورت رایگان به دانشجویان غیرایرانی

 

تردد به شهر اهواز

 

پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه در خوزستان دو مرز بین المللی تردد دانشجویان عراقی هستند. مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز به ترتیب درشهرستان‌های خرمشهر و دشت آزادگان واقع شده‌اند.

دانشجویان سایر کشورها که مرز زمینی با کشور ایران ندارند می توانند به واسطه هواپیما و از طریق فرودگاه­ های استان خوزستان به این شهر ورود کنند. در حال حاضر بیشترین تعداد دانشجو خارجی به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان ، سوریه ، اردن وترکیه می ­باشد. سایر کشورهایی که براساس برنامه ریزی و با توجه به شرایط در آینده ارتباط با آن ها حاصل می ­شود عبارت­ند از: یمن، لبنان، ارمنستان، جمهوری چک، هند، چین ،عمان، قطر، بولیوی، ایتالیا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و نیجریه می ­باشند.